أيمن بهجت قمر: بعد 25 عاما في مجال الموسيقي «الشغلانة مليانة أندال» - بوابة الشروق
السبت 6 مارس 2021 3:45 ص القاهرة القاهرة 24°

الأكثر قراءة

قد يعجبك أيضا

شارك برأيك

هل تؤيد سن قانون يلزم بتحديد النسل لحل مشكلة الزيادة السكانية؟

أيمن بهجت قمر: بعد 25 عاما في مجال الموسيقي «الشغلانة مليانة أندال»


نشر في: الإثنين 18 يناير 2021 - 2:48 م | آخر تحديث: الإثنين 18 يناير 2021 - 2:48 م
وجه الشاعر الغنائي أيمن بهجت قمر، عتابا ولوما لزملائه في مجال الموسيقي، من خلال نشره منشورا طويلا عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقال قمر، في منشوره: "في مجال الموسيقى هتكتشف بعد ٢٥ سنة إنك مابتطلعش غير بصاحبين اتنين تلاته بالكتير، واتعلم إنك ماتفكرش في مصلحة حد وماتفرحش لحد لإنك نادرا ما هتلاقي المعامله بالمثل وهتلاقي ناس كتير عايزه تاخد بس وماتديش، وأكتر ناس أنت جدع معاهم وبتحب لهم الخير هما مايستاهلوش، ورغم عشرتك ليهم عادي هيعملوا عليك قاعدة وحفلة ويطلعوك المسرح ويخبطوا فيك مع ناس أنت زعلان معاهم وينسوا أي حاجة كويسة".

وتابع: "هي بقت شغلانه صعبة وبقت مليانة أندال والواحد حقيقي لازم يتعلم".

يذكر أن أيمن بهجت قمر، طالب نقابة المهن الموسيقية مؤخرا بالتحقيق مع المطرب رامي صبري، لتطاوله على زملائه وكتب منشورا جاء فيه: "هو ازاي رامي صبري، يحط صوته على أغنيه مش بتاعته، أنا بطالب بالتحقيق في نقابة المهن الموسيقية، ولازم الشاعر تامر حسين والملحن عزيز الشافعي وشركة ناي يرفعوا قضية تعويض، أغانينا مش مشاع لأي حد في دماغه حسابات بيصفيها، لازم عقاب رادع اللي يسمح لنفسه يحط صوته على عمل لا يملكه".

وأكمل: "لازم وقفة من المصنفات الفنية ووزارة الثقافة ولازم يتم وضع قوانين وتغليظ للعقوبات عشان أي حد يرتدع، هي مش سويقة".



قد يعجبك أيضا

شارك بتعليقك